Szeptember 28-án vendégünk, Salamin András, a „Buda-hegyvidéki vasutak” című könyv szerzője segítségével a Zugligeti villamos végállomásának történetét elevenítjük fel. Az est folyamán Darvas Kristóf előadóművész korabeli dalokat énekel saját zongorakísérettel.
A házigazda továbbra is Legát Tibor újságíró, a népszerű „Közlekedik…” könyvek szerzője.
Az 51/2012 EMMI rendeletében meghatározott alaptantervek előírják mind az általános, mind a középiskolák számára az Életvitel tantárgy keretein belül az életkori sajátosságoknak megfelelő Közlekedésre nevelést. A Safety-Hungary szakoktatói az Országos Rendőr-főkapitányság – Baleset-megelőzési Bizottságával együttműködésben tartanak a fenti rendeletben megfogalmazott elvárásoknak megfelelő közlekedésbiztonsági és baleset-megelőzési előadásokat 2–12. évfolyamos osztályok részére „Biztonságban kétkeréken” címmel, Budapesten a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Műszaki Tanulmánytárában (1117 Budapest, Prielle Kornélia u. 10.).
Tagintézményeink nyitva tartása az ünnepek alatt az alábbiak szerint alakul:
1200 eddig soha nem látott, a Közlekedési Múzeum fotógyűjteményéből származó felvétel vált hozzáférhetővé a megújuló Múzeum és a Fortepan képarchívum együttműködésében. A kooperáció célja a korábban alig látott közlekedés- és ipartörténeti értékek tudományos igényességű bemutatása, a páratlan felvételek közkinccsé tétele. A frissen publikált fotók az Óbudai Hajógyár és a Ganz Hajógyár hagyatékából kerültek évtizedekkel ezelőtt a Múzeumba, mostantól pedig – virtuálisan – a Fortepanra.
A Közlekedési Múzeum páratlan gyűjteményi darabja volt a főszereplője a Fiumei úti Sírkert Múzeumok Éjszakája programjának. Június 24-én, szombaton délutántól tekinthető meg a frissen felújított Apponyi dísz-halottas hintó új és méltó kiállítóhelyén – a Nemzeti Örökség Intézete partnerségének köszönhetően – a Sírkert pavilonjában.
Kiss László muzeológus előadása a Műszaki Tanulmánytárban, október 25-én.
Nagy sikerrel zárta kitelepülését a Közlekedési Múzeum az Európai Mobilitási Hét és Autómentes Nap programsorozatának nyitóhétvégéjén, szeptember 16–17 között.
Környezettudatosság, közösségi közlekedés, fenntartható fejlődés, együtt gondolkodás.
Hazahoztuk Nagy-Britanniából az utolsó, az egykori mátyásföldi üzemben tervezett és épített Ikarus autóbuszt. Az Ikarus 489-es Polaris típus akkoriban Európa egyik leginnovatívabb városi autóbusza volt és egyben az Ikarus utolsó sikeres exportterméke.
A Közlekedési Múzeum megújuló kiállítására készülve elkezdte a Magyarországon igazi ritkaságnak számító 1907-1908-as Unic típusú gépkocsi restaurálását.
2016. december 1-én a megújuló Közlekedési Múzeum új, értékes műtárggyal, egy Ikarus 66-os, közkedvelt nevén Faros autóbusszal gyarapodott. A jármű hiánypótlónak tekinthető, mivel az Ikarus gyár nagy darabszámban gyártott autóbuszait eddig nélkülözte a gyűjtemény.