125 éve adták át a Kisföldalattit, amely a kontinentális Európa első földalatti vasútja volt. A vonal megnyitásakor a Gizella tér (ma Vörösmarty tér) és az Artézi Fürdő (ma Széchenyi Fürdő) között közlekedett, a Hősök tere és a Széchenyi Fürdő között egészen 1973-ig a felszínen haladt.
A vonal műszaki színvonalát tekintve messze megelőzte korát. A forgalmat forgóvázas motorkocsik bonyolították le, az áramellátást gőzgéppel hajtott áramfejlesztő biztosította. A földalatti az Andrássy úttal együtt 2002 óta a világörökség része.
A vonalat 1973-ban modernizálták, a korábbi, városligeti felszíni szakaszát megszüntették és alagútban elvezették a Mexikói útig, így a földalatti vasút 4,4 kilométeresre nőtt.
Az 1896-ban üzembe állított motorkocsikat a Siemens & Halske cég gyártotta. A vonal meghosszabbításával együtt átadott, ma is közlekedő Ganz járművek váltották őket 1973-ban, ami azt jelenti, hogy két felújítással (1924 és 1960) összesen 77 évig közlekedtek az eredeti kocsik! A faburkolatú motorkocsit az 1900-as párizsi világkiállításon aranyéremmel díjazták.
A Kisföldalatti átadásának 125 éves évfordulója alkalmából, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum szoros szakmai közreműködésével limitált darabszámú 2000 forintos emlékérmét bocsátott ki a Nemzeti Bank május 3-án. Az érmét Bitó Balázs iparművész tervezte.