Pente autó motorja (Weiss Manfréd Művek) A második világháború után, 1946-ban szerkesztette meg a Weiss Manfréd Művekben Pentelényi János az 500, majd ebből kifejlesztve a 600 köbcentiméteres kisautóját, a Pente 600-ast. A farmotoros kétütemű jármű négy személyt tudott szállítani. Sokan úgy vélték, hogy ez lesz a magyar népautó. Árát 5-10 ezer forint körülire becsülték, egy Fiat Topolino ára akkor 22000 Ft volt. Bemutatásakor a sajtó és a minisztériumi szakértők úgy vélték, hogy az autónak nagy sikere lehetne, sőt a szakemberek már az export gondolatával is foglalkoztak. Azonban a Gazdasági Főtanács nem engedélyezte a Pente gyártását.
Ipari Forradalom? Irányított iparfejlesztés 1946–1956
1946
Pente autó motorja (Weiss Manfréd Művek) A második világháború után, 1946-ban szerkesztette meg a Weiss Manfréd Művekben Pentelényi János az 500, majd ebből kifejlesztve a 600 köbcentiméteres kisautóját, a Pente 600-ast. A farmotoros kétütemű jármű négy személyt tudott szállítani. Sokan úgy vélték, hogy ez lesz a magyar népautó. Árát 5-10 ezer forint körülire becsülték, egy Fiat Topolino ára akkor 22000 Ft volt. Bemutatásakor a sajtó és a minisztériumi szakértők úgy vélték, hogy az autónak nagy sikere lehetne, sőt a szakemberek már az export gondolatával is foglalkoztak. Azonban a Gazdasági Főtanács nem engedélyezte a Pente gyártását.
Ipari Forradalom? Irányított iparfejlesztés 1946-1956.
1946