Ipari Forradalom? Irányított iparfejlesztés 1946–1956
Ikarus 66/55 (Ikarus Járműgyár) M=1:10 A második világháború után a nyersanyagok hiánya miatt nem készült elég alváz. Ezért az 1948-ban létrehozott állami Ikarus gyárban Cséfalvay István tervei alapján elkezdték az önhordó vázszerkezetű autóbuszok gyártását. Ilyen önhordó, azaz különálló alváz nélküli volt az Ikarus nemzetközileg is legsikeresebb típusa, az 1952-ben bemutatott 66-os és az ebből kialakított 55-ös sorozat. Az autóbuszt 1954-ben a Genfi Autószalonon és a Párizsi Autókiállításon is oklevéllel díjazták. A típust 1973-ig gyártották, 1970-től Székesfehérvárott. Összesen majdnem 7 500 darab készült belőle, ebből 2 300 a volt NDK-ba, több mint 3 700 darab a volt Szovjetunióba került, 1 200 pedig belföldön közlekedett.  
1952
Ipari Forradalom? Irányított iparfejlesztés 1946-1956.
Ikarus 66/55 (Ikarus Járműgyár) M=1:10 A második világháború után a nyersanyagok hiánya miatt nem készült elég alváz. Ezért az 1948-ban létrehozott állami Ikarus gyárban Cséfalvay István tervei alapján elkezdték az önhordó vázszerkezetű autóbuszok gyártását. Ilyen önhordó, azaz különálló alváz nélküli volt az Ikarus nemzetközileg is legsikeresebb típusa, az 1952-ben bemutatott 66-os és az ebből kialakított 55-ös sorozat. Az autóbuszt 1954-ben a Genfi Autószalonon és a Párizsi Autókiállításon is oklevéllel díjazták. A típust 1973-ig gyártották, 1970-től Székesfehérvárott. Összesen majdnem 7 500 darab készült belőle, ebből 2 300 a volt NDK-ba, több mint 3 700 darab a volt Szovjetunióba került, 1 200 pedig belföldön közlekedett.  
1952